VMware vCenter Server’da ESXi hostunuzun IPMI loglarını kontrol ettiğinizde ESXi sunucunuzun kurulumu olduğu fiziksel sunucuya ait IPMI arabirimine bağlanarak buradaki loglara erişecektir. Bazı durumlarda bu erişim sorunu yaşandığın “Host IPMI system event log status” hatası ile karşılaşabilirsiniz.
Intelligent Platform Management Interface (IPMI) fiziksel sunucu üzerinde System Event Log (SEL) durum alarmlari ve olaylari VMware ESXi host’da bu veriler elde edilinceye kadar tetiklenir.
vCenter Server üzerindeki Hardware Status sekmesinde ESXi sunucusuna ait IPMI System Log’larında sunucuya ait bu erişim durumu sürekli tetiklenmektedir. Bu durumunun başka bir nedeni de sunucu üzerinde tahsis edilen IPMI System Event Log alanı dolduğunda oluşur.
ESXi sunucu üzerinde oluşan bu duruma ait loglar /var/log/ipmi dizininde yer almaktadır.
Bu sorunu çözmek için ESXi sunucu üzerinde NTP ayarlarının doğru olduğundan emin olunuz,
NTP doğrulama işlemi sonrasında ESXi Host’una ssh ile bağlanınız. Sunucu üzerindeki IPMI System Event Log dosyasını temizlemek için aşağıdaki komutu çalıştırınız.
esxcli system hardware ipmiIPMI logları temizlendikten sonra yönetim aracılarını yeniden başlatın:
/etc/init.d/sfcbd-watchdog restartIPMI log temizleme ve yönetim araçlarına ait servisler yeniden başlatıldıkran sonra, ESXi sunucusu üzerindeki sensörleri sıfırlayınız ve tekrardan IPMI System Event Log dosyasını temizleyiniz. ESXi sunucu üzerindeki sensörleri sıfırlamak ve Logları temizlemek için aşağıdaki adımları yapabilirsiniz.
- vCenter Server’da oturum açınız.
- vCenter Server “Inventory” bölümünde ESXi sunucusunu seçiniz.
- “Hardware Status” sekmesine tıklayınız.
- Açılan ekrandan “System Event Log” bölümünü seçiniz.
- Bu ekranda yer alan “Reset Event Log” butonuna basınız.

Bu işlem tamamlandıktan sonra “Sensors” bölümünde yer alan “Refresh” ile sunucu üzerindeki sensor’lerin durumu kontrol edilir.