HPE PROLİANT GEN 10 SUNUCULAR LİFECYCLE MANAGER’DA YAPILAN UPDATE SCAN ENTİTY İŞLEMİNDE % 55’DE TAKILI KALMA SORUNUN GİDERİLMESİ
  1. Anasayfa
  2. HPE

HPE PROLİANT GEN 10 SUNUCULAR LİFECYCLE MANAGER’DA YAPILAN UPDATE SCAN ENTİTY İŞLEMİNDE % 55’DE TAKILI KALMA SORUNUN GİDERİLMESİ

Merhabalar, HPE Proliance Gen 10 sunucular üzerinde vCenter Server’da Lifecycle Manager ile yapılan güncellenme aracını kulanarak VMwara ESXi node’larında tarama yapıldığında %55’te askıda kalıyor ve zaman aşmıyla başarısız olan bu hatanın giderilmesini açıklıyor olacağım.

Bu sorunun kaynağında VMware ESXi 7.0 HPE Custom medyası ile kurulan sunucular üzerinde gelen HP ams sürümün eski olmasından kaynaklanmaktadır. HP ams sürümü 11.7.2.x veya üzeri olan sistemlerde bu sorun görülmüyor.

Mayıs 2021 için VMware ESXi 7.0 HPE Custom Media içerisinde yer alan amsd bileşeni, ProLiant/Synergy sunucuları için yeni amsd/amshelpr sürümünde artık gerekli olmayan ams CLI hizmetlerini düzgün şekilde kaldırmıyor. Bu neden le bu sorun ile karşılaşmanız durumunda bu paketin kaldırılması gerekiyor.

Bu sorunu gidermek için;

  • VMware ESXi sunucusu Maintanence Mode’a alınır.
  • VMware ESXi sunucu üzerinde root kullanıcı hesabı ile ssh oturumu açılır.
  • Sunucu üzerinde kurulum gelen ams sürümünü doğrulamak için aşağıdaki komutu çalıştırınız.
localcli software vib list | grep -E 'amscli|amshelpr|amshelprcli'
Name                           Version                             Vendor                      Acceptance Level  Install Date
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
amscli          11.6.10.2-1OEM.700.1.0.15843807                    HPE                        PartnerSupported    2021-02-04
amshelpr        701.11.7.0.14-1OEM.701.0.0.16555998                HPE                        VMwareAccepted      2021-06-01
amshelprcli     11.6.10.2-1OEM.700.1.0.15843807                    HPE                        PartnerSupported    2021-02-04

Yukarıdaki komut çıktısından vib paketinin adını doğrulayın ve aşağıdaki komutu kullanarak vib paketini kaldırınız.

localcli software vib remove -n <vib name>
localcli software vib remove -n amscli

vib paketi kaldırıldıktan sonra VMware ESXİ hostunu yeniden başlatınız ve Lifecycle Manager ile CHECK COMPLIANCE işlemini başlatıp sorunun devam edip etmediğini kontrol edebilirsiniz.