1. Anasayfa
  2. Windows Client

Outlook 365’de On-Premise Exchange Server Bağlantı Sorunun Giderilmesi


Office 365 kurulumunun ardından Outlook üzerinden yaşanan bağlantı ve mail sorunları özellikle On-Premise Exchange sunucuları kullanan sistemlerde sıkça karşılaşılan bir durumdur.

Bu makalemde sorunun kaynağını ve çözüm yöntemini adım adım ele alacağız.

Eski Office sürümlerinde herhangi bir sorun yaşanmazken yeni Office 365 sürümü kurulumundan sonra Outlook uygulaması e-posta adreslerini doğrudan Microsoft sunucularına sorgulamaya başlıyor. Bu durum client sistemlerde yerel ortamda bulunan Exchange Server yerine doğrudan Microsoft’un bulut hizmetlerini hedeflemesinden kaynaklanmaktadır. Bu durum; Outlook, Exchange Server tanıyamıyor. Bağlantı sorunları ortaya çıkıyor. Mail gönderme ve alma işlemlerinde aksaklıklar yaşatıyor.

Bu sorunu çözmek için Client sistemlerde AutoDiscover sürecini yeniden yapılandırarak on-premisses Exchange sunucusuna yönlendirilmesini sağlamamız gerekiyor. Bunun için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz;

Register uygulamasını çalıştırınız ve aşağıdaki konuma gidiniz.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\AutoDiscover

İlgili konumdayken sağ tıklayın ve New -> DWORD (32-bit) seçeneğine tıklayınız. Oluşturulan değere şu ismi veriniz;

ExcludeExplicitO365Endpoint

Değerin üzerine çift tıklayın ve Değer Verisi olarak 1 giriniz.

Outlook’u yeniden başlatınız. Yerel ortamınızdaki Exchange sunucusunun OWA (Outlook Web Access) adresi, client sistemde görünmelidir. Eğer OWA adresi görünüyorsa sorun çözülmüş demektir.

Not : Yukarıdaki işlemleri manuel olarak yapmak istemiyorsanız komut satırı (cmd) araçlarını kullanarak aynı işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

reg add HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\AutoDiscover /t REG_DWORD /v ExcludeExplicitO365Endpoint /d 1

yada Powershell uygulamasında aşağıdaki komutu kullanabilirsiniz.

Set-ItemProperty -Path “HKCU:\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\AutoDiscover” -Name ‘ExcludeExplicitO365Endpoint’ -Value 1 -Type DWORD –Force

Bu işlemler işe Outlook’un AutoDiscover sürecinde yerel Exchange sunucusunu öncelikli hale getirmesini sağlayacak ve bağlantı sorunlarını ortadan kaldıracaktır. Özellikle Office 365 güncellemeleri sonrası yaşanan bu tür problemleri çözmek için registry’de yapılan bu tür müdahaleler etkili ve güvenilir bir yöntemdir.