Dell-EMC Data Domain cihazlarında yönetim arayüzüne (GUI) erişim sırasında “Service Not Available” hatası alıyorsanız veya arayüzde bir sorun olduğunu düşünüyorsanız bu sorunu CLI kullanarak çözebilirsiniz.
Service Not Available
The GUI Service is temporarily unavailable. Please refresh your browser. If the problem persists, please contact DataDomain support for assistance.
bu makalemde Dell-EMC Data Domain’in GUI servislerini nasıl yeniden başlatacağınızı ve ilgili durumları nasıl çözeceğinizi anlatıyorum.
Data Domain cihazına SSH kullanarak erişmeniz gerekiyor. Bunun için bir SSH istemcisi (örneğin PuTTY) veya Terminal kullanabilirsiniz.
ssh sysadmin@<Data-Domain-IP>
Kullanıcı adı sysadmin
olarak giriş yaptıktan sonra sistem şifresini girin. Bu şifre genellikle Data Domain cihazının seri numarasıdır. Seri numarasını görmek için şu komutu kullanabilirsiniz. Çıkan seri numarasını not edin ve şifre olarak kullanınız.
system show serialno
Servisleri yeniden başlatmak için SE (Service Engineer) yetki moduna geçmeniz gerekiyor.
priv set se
Bu komutu girdikten sonra sistem “system password” soracak. Buraya yine Data Domain seri numarasını giriniz.
Başarıyla SE yetki moduna geçtiğinizde komut satırında SE ifadesi belirecektir.
Data Domain GUI’sinde HTTP ve HTTPS servisleri üzerinden çalışır. Servisleri aşağıdaki sırayla yeniden başlatarak arayüzü yeniden kullanılabilir hale getireceğiz.
- HTTP ve HTTPS servislerini devre dışı bırakınız. Bu işlem için aşağıdaki komutu çalıştırınız.
adminaccess disable http
adminaccess disable https
Bu komutlar çalıştırıldıktan sonra HTTP ve HTTPS servislerini durdururlur ve GUI arayüzü geçici olarak devre dışı kalır. HTTP ve HTTPS servislerini yeniden etkinleştiriniz. Bu işlem için aşağıdaki komutu çalıştırınız.
adminaccess enable http
adminaccess enable https
Bu komutlar çalıştırıldıktan sonra HTTP ve HTTPS servislerini yeniden başlatır ve GUI arayüzünün tekrar çalışmasını sağlar. Servislerin tamamen yeniden başlatılması birkaç dakika sürebilir. 2-3 dakika bekledikten sonra web tarayıcınızdan Data Domain yönetim arayüzüne tekrar bağlanmayı deneyiniz.
Eğer bu hatayı bir DDOS güncellemesinden sonra görüyorsanız, muhtemelen SSL sertifikası ile ilgili bir sorun oluşmuştur. Bu durumda yeni bir self-signed sertifika oluşturmanız gerekir;
- HTTP ve HTTPS servislerini devre dışı bırakınız.
adminaccess disable http
adminaccess disable https
- Yeni bir Self-Signed sertifika oluşturulur.
adminaccess certificate generate self-signed-cert
- HTTP ve HTTPS servislerini tekrardan etkinleştiriniz. Yine 2-3 dakika bekledikten sonra tarayıcınızdan yönetim arayüzüne bağlanmayı deneyiniz.
adminaccess enable http
adminaccess enable https